A&M Impact en Vcare connect maken telefonieverkeer inzichtelijk voor huisartsenzorg via het sociaal intranet

Inzicht en overzicht; twee termen die belangrijk zijn bij het veranderende zorglandschap. Op basis van deze twee termen wordt het gemakkelijker om organisaties, werkprocessen en werkzaamheden efficiënter in te richten. Die efficiëntie is belangrijk, aangezien de druk op de zorg toeneemt. Met behulp van dashboards en realtime overzichten in het sociaal intranet of de digitale werkplek is het mogelijk om inzichten te verkrijgen in de huidige belasting en werkprocessen van een organisatie. Dus ook in zorgorganisaties. Vooral voor de huisartsenzorg kan dit een uitweg bieden, aangezien deze poortwachters van de zorg worden overspoeld met zorgvragen.

Krachten bundelen
Zoals benoemd kan inzicht op meerdere niveaus verkregen worden. In de volledige organisatie, in werkprocessen maar ook in individuele werkzaamheden. Inzichten in werkzaamheden en werkprocessen dragen vanzelfsprekend ook bij aan begrip in en over de organisatie. Maar hoe specifieker het inzicht is, hoe makkelijker hierop ingespeeld kan worden. a&m impact en Vcare connect realiseerden een koppeling waarmee inzicht en overzicht in het sociaal intranet wordt gegenereerd rondom het telefonieverkeer van een zorgorganisatie.

Hoe specifieker het inzicht is, hoe makkelijker hierop ingespeeld kan worden

Weet waar je aan toe bent
De druk op de organisatie wordt inzichtelijk gemaakt door het tonen van het huidige telefoonverkeer. Hiermee is er zicht op het aantal binnenkomende oproepen in totaal en per wachtrij. Ook zie je direct hoeveel gesprekken er al afgerond zijn per wachtrij. Om een inschatting te maken hoe goed de gesprekken afgehandeld worden is er ook helder gemaakt hoeveel medewerkers ingelogd zijn op een wachtrij. Kortom: een compleet overzicht rondom het binnenkomende telefonieverkeer geeft direct inzicht in de druk op de organisatie.

Zo is er direct te zien hoe druk het eigenlijk is binnen jouw zorgorganisatie.

Met dit overzicht en inzicht hopen a&m impact en Vcare bij te dragen aan het efficiënter inrichten van de werkprocessen binnen zorgorganisaties. Met een sociaal intranet is er voor alle medewerkers een centrale werkplek. Vanaf daar kan iedereen gemakkelijk bij alle informatie, de contactgegevens van je collega’s en bestanden. Doordat er een realtime beeld wordt gegeven van de huidige situatie in het sociaal intranet is het mogelijk voor alle medewerkers om rekening te houden met de huidige werkdruk rondom binnenkomende telefonie. Zo is er direct te zien hoe druk het eigenlijk is binnen jouw zorgorganisatie.

Inzet voor de huisartsenzorg
De samenwerking tussen a&m impact en Vcare borduurt voort op de eerdere koppeling die is ontwikkeld om op een veilige manier te kunnen beeldbellen via het sociaal intranet. Samen zullen zij zich blijven inzetten om de huisartsenzorg een stukje verder te helpen met efficiëntie van werkprocessen. Op deze manier blijft er meer tijd over voor de daadwerkelijke zorg.

Benieuwd naar de koppeling? Neem hiervoor contact op met Samira Jacobs van Vcare connect via  s.jacobs@oud.vcareconnect.nl . Of met Tom Dellepoort van a&m impact via info@am-impact.nl.