AVG-conform bellen in de huisartsenpraktijk
Door gebruik te maken van de Vcare communicatieoplossing voldoet u volledig aan de AVG/GDPR. Het AVG bellen gaat over beveiliging van de communicatielijnen, en de online communicatieapplicaties zijn via een beveiligde omgeving toegankelijk (beveiligd met een SSL-certificaat). Ook de Vcare Faxservice is, in tegenstelling tot analoge fax, AVG-conform, en de integraties met HIS-leveranciers voldoen aan een aantal van deze regels dat het noodzakelijk acht om de privacy te waarborgen en daarom zijn opgenomen zijn in de wet algemene verordening gegevensbescherming avg autoriteit persoonsgegevens. Kortom: alle verschillende zorgcommunicatie binnen uw organisatie voldoet aan de AVG van persoonsgegevens wanneer u gebruik maakt van een Vcare communicatieoplossing.
Maak gebruik van het Vcare platformAVG/GDPR
De Algemene Verordening Gegevensbescherming, of, in het Engels, General Data Protection Regulation (GDPR), is een wet die sinds mei 2018 direct de regels rondom dataverwerking en privacy binnen de gehele EU, en dus ook Nederland, goed gelijkmaakt. Met deze wet krijgen burgers meer zeggenschap over hun persoonlijke gegevens. De GDPR leidt ertoe dat bedrijven de wijze waarop zij data verwerken expliciet moeten vastleggen. Bovendien zullen zij continu moeten kunnen bewijzen dat ze voldoen aan de richtlijnen die de nieuwe wet stelt. Deze wetgeving heeft als doel dat bedrijven zorgvuldiger omgaan met persoonsgegevens, waarmee de privacy van de burger beter beschermd wordt. Met andere woorden, organisaties krijgen te maken met beduidend meer verantwoordelijkheden rondom de correcte verwerking van klant- én patiëntgegevens. Hoe kan dit nog verder beter verwerkt worden in de zorg zonder concessies? Met gebruik van Vcare connect! Abonneer op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van bijvoorbeeld tips, nieuwe diensten, beeldbellen en voor een kijkje in ons werk.
Alles over de privacywetgevingVeilige, AVG-proof communicatie in uw praktijk
In het basis contact tussen zorgvrager en zorgverlener staat communicatie, in welke vorm dan ook, altijd centraal. Met de komst van de AVG/GDPR worden ook aan deze zorgcommunicatie strengere eisen gesteld met betrekking tot de bescherming van de privacy van zowel patiënt of cliënt als zorgverlener. Dit in tegenstelling tot het gebruiken van gratis bellen zoals via Whatsapp.
Zorgcommunicatie is een breed begrip, dat in het gehele zorgproces voorkomt. Het begint vaak met telefonisch contact met de zorgverlener, waarin de zorgvraag uitgelegd wordt of uitslagen worden opgevraagd. Vervolgens wordt eventueel een afspraak ingepland, om de zorgvraag te behandelen. Veilige AVG communicatie is in dit gehele zorgproces van groot belang.
Onder zorgcommunicatie verstaat Vcare zowel al het contact tussen zorgverleners onderling, als het contact tussen zorgverleners en patiënten of cliënten, en alle andere contactmomenten vanuit en naar de zorgorganisatie. Hierbij kunt u denken aan telefonische communicatie, faxen, e-consult, het afhandelen van herhaalreceptuur, een integratie met het HIS en de mogelijkheid voor zorgpersoneel om op afstand (vanuit huis) veilig en AVG-conform te kunnen werken.
Wat is Vcare connectBegin ook met veilig AVG bellen
Maak kennis
met PIM
Inloggen met uw Persoonlijke Informatie Manager
Een beveiligde omgeving voor uw administratie, support,
rapportages en toegang tot uw Vcare-applicaties.
Vcare staat voor Veiligheid
Buiten dat de gehele Vcare communicatieoplossing aan de AVG-wetgeving voldoet, voldoet onze (interne) werkwijze hier uiteraard ook aan. Veiligheid is één van onze belangrijkste kernwaarden. Wij doen hierin ook geen concessies: door continu kwaliteit én veiligheid in te bouwen in onze producten en service, waarborgen we goede en veilige communicatie met uw collega’s, patiënten en cliënten.
Is alles niet helder? Vraag het ons en stuur ons een mail of neem telefonisch contact op. Abonneer op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte omtrent (corona) nieuws en ontwikkelingen.
Onze innovatiepartners
ISO & NEN certificering
Onze werkwijze, met de nadruk op borging van ieders veiligheid en privacy, zit diepgeworteld in onze bedrijfscultuur. Als communicatie-experts binnen de zorg zijn wij, en waren wij al, constant bezig om informatie van de zorgverlener, en zeker de patiënt, optimaal te beschermen. Optimale informatiebescherming binnen de zorg was al een ongeschreven wet, maar met de komst van o.a. ISO & NEN certificeringen en uiteraard de AVG wetgeving, zijn alle wetten, processen en procedures rond de vergaring, opslag en verwerking van informatie nu ook schriftelijk vastgelegd. Zo’n anderhalf jaar geleden hebben wij ook ISO 27001- en NEN 7510-certificaten toegekend gekregen, waar wij uiteraard enorm trots op zijn!
Stuur ons een mail