Herkenbaar situatie bij een BSN nummer check
De situatie dat een zorgverlener moet wachten op een BSN nummer van een patiënt is heel herkenbaar. Het is jammer dat het vaak gebeurd, want dit kost natuurlijk onnodig wachttijd. Gelukkig hoeft dit niet. Want bij het maken van een afspraak via de telefoon maakt Number entry het mogelijk dat de patiënt deze informatie alvast doorgeeft en het nummer kan intoetsen in een digitaal keuzemenu. Een voorbeeld van één van de vele gebruikers van Vcare Number entry:
“Ik vind het fantastisch, waarom hebben we dit niet 5 jaar eerder gedaan? Voor ons is het een goede oplossing” vindt Hendrien ten Broeke, triagist met management taken op Centrale Huisartsenpost Almelo. Door een eenvoudige aanpassing in de meldteksten kunnen patiënten die naar onze huisartsenpost bellen hun BSN al invoeren terwijl ze in de wacht staan. De registratie van patiëntgegevens moet zorgvuldig gebeuren. Het is nodig voor zowel de wettelijke identificatieplicht als voor het LSP om de juiste gegevens op te vragen. Vcare Number entry scheelt ons tijd in het telefoongesprek met de patiënt omdat we het nummer niet meer uit hoeven te vragen.” – lees het hele verhaal hier.