Cloudtelefonie
voor zorg en MKB

Wat is cloudtelefonie?

Met cloud telefonie zijn telefoondiensten leverbaar met behulp van het internet via een internetverbinding. In plaats van het onderhoud van telefooncentrales op een server in uw kantoor, kunt u een cloud telefoonsysteem dienst aanschaffen bij een provider en op abonnementsbasis betalen. Wat zijn precies de voordelen van een cloud gebaseerd telefoonsysteem zoals VoIP voor u en uw bedrijf? En wat zijn de nadelen? Hier is een blik op de grootste voordelen van cloud telefonie.

Ontdek Vcare mobiele telefonie

Cloud VoIP telefonie: De voordelen

Kostenbesparing
Kleine bedrijven die overschakelen naar VoIP verlagen de kosten van hun lokale gesprekken met maximaal 40%. Diezelfde kleine bedrijven verminderen de kosten van hun internationale gesprekken met maximaal 90%. Een aanzienlijk aantal cloud telefonie VoIP providers rekenen minder per minuut dan de toonaangevende vaste telefoonservices. Ongeacht het volume en het gebruik van uw oproep, het is bijna gegarandeerd dat een cloudgebaseerd telefoonsysteem u elke maand minder kost dan een vaste lijndienst.

Onbeperkte minutenpakketten zijn economisch voor callcenters met veel verkeer, terwijl Pay-As-You-Go-prijsmodellen geschikt zijn voor bedrijven die spaarzaam minuten gebruiken. En voor gehoste platforms hoeft u geen dure hardware aan te schaffen die onderhoud en installatie vereist, waardoor u nogal wat bespaart, zoals te zien aan het bovenstaande voorbeeld.

Geografische flexibiliteit
U hoeft niet naast uw bureautelefoon te staan ​​om te bellen op een cloud-gebaseerd telefoonsysteem. Met cloud-telefoonsystemen kunt u overal werken met een werkende internetverbinding. U kunt een IP-telefoon instellen, uw laptop aansluiten of een softphone op uw smartphone gebruiken om te bellen vanuit uw cloudtelefoonsysteem. Dit betekent dat u thuis, onderweg of als een fulltime externe medewerker kunt werken. Sommige cloudgebaseerde telefoondiensten bieden gratis telefoonapps waarmee u kunt werken waar u maar wilt. U kunt uw team uitschalen, het Public Switch Telephone Network (PSTN) bellen en de aanwezigheid van de telefoon gebruiken om aan te geven wanneer uw collega’s bezig zijn met oproepen, allemaal zonder een stap op kantoor te zetten.

Geografische flexibiliteit is ook een geweldig hulpmiddel om uw kantoren onder één telefoonsysteem te verbinden. Als u kantoren op meerdere locaties hebt, kan een op de cloud gebaseerd telefoonsysteem uw hele bedrijf verbinden met dezelfde telefoondienst en deze vanaf elke locatie door één beheerder laten beheren.

Meer over Vcare Integrator

Betrouwbaar telefonie bij Vcare

Omdat het aantal componenten van een op de cloud gebaseerd telefoonsysteem niet allemaal op dezelfde locatie zijn ondergebracht, hebben de meeste providers een lage uitvaltijd en weinig onderbrekingen. ‘Geografische redundantie’ is het modewoord uit de branche dat wordt gebruikt voor deze gedecentraliseerde installatie. Het woord redundant wordt gebruikt om aan te geven dat alle verschillende servers een spiegelreplica zijn van de andere servers. Als een telefooncentrale meer servers host in Amsterdam dan Hengelo, kan elk van deze servers fungeren als back-ups als een buitengewone gebeurtenis één van de servers buiten werking stelt. Als de server in Hengelo een ernstige stroomstoring ondervindt, wordt het verkeer door de server in Amsterdam geleid.

Cloudsystemen hebben doorgaans een zeer kleine hoeveelheid downtime als gevolg van geografische redundantie. Als u op de markt bent voor een cloudtelefoonsysteem, vraagt ​​u de provider wat de downtime van zijn service is om een ​​idee te krijgen van hoeveel deze verstoringen van invloed zijn op de service. Als ze een goede redundantie hebben, moet het cijfer bijna nul zijn. Bij Vcare garanderen we een 99,9% uptime met onze Voip-oplossing.

Neem contact op
PIM klantenportaal vcare

Maak kennis
met PIM

Inloggen met uw Persoonlijke Informatie Manager

Een beveiligde omgeving voor uw administratie, support,
rapportages en toegang tot uw Vcare-applicaties.

Meer informatie Inloggen

Waarom kiezen voor telefonie van Vcare:

  • Vcare werkt enkel samen met partners die uitstekende dekking bieden.
  • Dankzij Vscan kunnen wij u inzicht geven in uw belanalyse, zodat u ziet wat u daadwerkelijk nodig heeft.
  • 24/7 support – 7 dagen per week.

Vraag een vrijblijvende scan aan en krijg inzicht in uw huidige verbruik. Dan heeft u helder in kaart wat uw belminuten zijn, uw kosten en datagebruik. Op basis van deze analyse kunnen wij u een gepast voorstel bieden met kostenbesparende tips, uitstekende dekking in het hele land en optimale gesprekskwaliteit. Neem contact op voor het maken van een afspraak.

Onze innovatiepartners

Vcare applicaties

Onze verkoopadviseurs geven graag concreet antwoord op uw vragen en wensen voor goede communicatie oplossingen in de zorg.

Contact