[Getest] Groepschat, verzendlijsten en tabbladen verschuiven

[Getest] Groepschat, verzendlijsten en tabbladen verschuiven

Overzicht

Organisatie: Huisartsendienst Hadoks Den Haag

Website: www.hadoks.nl

Doel test

Hoe ervaren zorgmedewerkers het werken met de groepschat, verzendlijsten en het verschuiven van tabbladen in de Operator van Vcare connect?

In de afgelopen tijd heeft de Vcare Operator een flink aantal nieuwe updates en features gekregen. Waaronder de nieuwe groepschat- en verzendlijstfunctie en het verschuiven van tabbladen. Felix Adarkwah, teamleider acute zorg bij Hadoks in Den Haag, dacht mee over de inrichting van deze functies en heeft ermee getest.

Over de groepschat en verzendlijstfunctie

Met de groepschat functie is het mogelijk om een bericht naar meerdere mensen tegelijkertijd te sturen. De deelnemers in de groepschat kunnen op het bericht reageren. De reactie is voor alle deelnemers zichtbaar. Het is ook mogelijk een bericht te versturen via een verzendlijst. De ontvangers kunnen het bericht dan niet beantwoorden.

groepschat in vcare connect

Snel intern communiceren

Je kunt direct op een bericht reageren.

Hadoks vond de groepschat een uitkomst. “Ik vond vooral de groepschat heel belangrijk”, vertelt Felix. “Je kunt direct op een bericht reageren. Als er bijvoorbeeld een centraal bericht verschijnt over dat er iets niet lukt, dan kan ik direct vragen om de reden.

De verzendlijstfunctie bleek bij Hadoks in de praktijk het meest efficiënt vanwege het grote interne bereik. Felix vertelt: “Aangezien wij op drie verschillende huisartsenposten afspraken inplannen, kunnen we elkaar nu snel op de hoogte stellen wanneer het op een post heel druk dreigt te worden. Eerder liepen we rond met een papiertje en nu kan dat via een verzendlijst.”

We kunnen elkaar nu op de hoogte stellen wanneer het op een post heel druk dreigt te worden.

Toch wordt de groepschat wel gebruikt. Hiervoor moet volgens Felix eerst nog wat interne regelgeving worden opgesteld, omdat de groepschat ook sociaal wordt gebruikt. “De Vcare groepschat lijkt een beetje op de WhatsApp groep die je hebt met je vrienden. Alles werkt goed. Het enige minpuntje is dat je makkelijk over de notificatie heen kunt lezen”.

Hier zaten we op te wachten

Felix heeft tijdens de ontwikkeling van de groepschat en verzendlijsten met Vcare meegedacht over de inrichting. Hij zegt over het resultaat: “Dit is een mooi voorbeeld van een applicatie die werkt zoals je het hebt bedacht. We zaten hierop te wachten. De groepschat bespoedigt de communicatie naar onze groep triagisten.

Ook bij de triagisten valt de groepschat in de smaak. “Vanuit de triagisten hoor ik eigenlijk alleen maar positieve geluiden. Er was al interactie met collega’s. Het enige wat er miste was de mogelijkheid om met één bericht alle collega’s te kunnen bereiken. Dat iedereen in groepsverband erop kan reageren is heel mooi.

Het toevoegen van de groepschat en verzendlijsten draagt bij aan een zorgcommunicatieplatform waarbij aan alles is gedacht. Die groepschat en verzendlijst horen gewoon bij het Vcare communicatieplatform,” vertelt Felix.

Je kun je werkruimte nu inrichten naar je eigen voorkeur.

Tabbladen verschuiven

Sinds kort is mogelijk om naar eigen wens de tabbladen in de Operator te verschuiven. “Dat is heel fijn, het systeem wordt zo nog interactiever. Het is een kleine feature, maar het geeft een gevoel van vrijheid. Je kun je werkruimte nu inrichten naar je eigen voorkeur. Hoewel je het niet miste, maakt dit het werken met de Operator wel makkelijker, beter en aantrekkelijker.”