De Regionale Huisartsenpost Apeldoorn heeft zich aangesloten bij de lange rij Vcare-gebruikers. Sinds vorige week is het geavanceerde communicatieplatform van Vcare in gebruik. De technische en organisatorische voorbereidingen zijn eind januari gestart. Afgelopen woensdag werd de migratie naar Vcare succesvol afgerond.
Bijzonder is dat de Regionale Huisartsenpost Apeldoorn gekozen heeft voor een andere werkwijze. Oproepen worden namelijk niet actief aangeboden op telefoontoestellen maar door de triagistes vanaf hun beeldscherm aangenomen. Minder rinkelende telefoons leidt vervolgens tot een rustiger beeld op de werkvloer, terwijl de oproepen normaal worden afgehandeld.
Minder rinkelende telefoons leidt vervolgens tot een rustiger beeld op de werkvloer, terwijl de oproepen normaal worden afgehandeld.
Is er wel behoefte aan een absoluut spoedeisend contact, dan kan de beller dit aangeven door nummer 1 in te toetsen. In dat geval wordt de telefoon -en spoedbel- wel ingeschakeld en kan met voorrang worden gehandeld. Door deze werkwijze kunnen de triagistes telkens snel en efficiënt een scheiding in urgentie maken. Dankzij de Operator is er bovendien een goed inzicht in de intensiteit van het telefoonverkeer en kan daarnaar gehandeld worden.
Dankzij de Operator is er bovendien een goed inzicht in de intensiteit van het telefoonverkeer en kan daarnaar gehandeld worden.
Naast de Operator is ook de Call back-module zeer functioneel binnen de Apeldoornse aanpak. De triagistes kunnen op hun beeldscherm continu de geagendeerde én spoedeisende oproepen volgen en er optimaal naar handelen.