‘Volledige integratie tussen uw Vcare communicatieomgeving en Medicom of Hapicom’

Integratie Vcare met Hapicom en Medicom van PharmaPartners

Vcare biedt door het partnerschap met PharmaPartners zowel een integratie met het HIS Medicom als het HAPIS Hapicom.

De open integratie tussen Vcare en de omgevingen van PharmaPartners, Medicom en Hapicom, biedt een zeer rijke software koppeling waarmee u middels single-sign-on direct bent ingelogd tot uw PharmaPartners-omgeving en uw toestel (werkplek), u kunt bellen vanuit hun online (PharmaPartners) mijngezondheid website omgeving, bij een inkomende oproep worden direct de patiëntgegevens getoond, u heeft de mogelijkheid om het dossier te openen, de agenda te openen en om alle mogelijke patiënten te gaan bellen en dit telefoonnummer te laten zien. ICT kan niet eenvoudiger laten we maar zeggen.

Hoe werkt het in de praktijk?

De integraties bij apotheken en huisartsen met Medicom en Hapicom werken op dezelfde manier:

Single sign-on voor het telefoontoestel en het HIS Medicom/HAPIS Hapicom

Na het inloggen in uw PharmaPartners omgeving, wordt u tevens ingelogd op het toestel dat op uw werkplek staat.

U ziet uw naam in het toesteldisplay verschijnen.

integratie met HIS medicom pharmapartners en vcare

Click to dial – bellen vanuit Medicom/Hapicom

Door de integratie tussen uw HIS/HAPIS en uw huisarts communicatieomgeving, maken wij het mogelijk om met direct gebruik vanuit Medicom of Hapicom een belopdracht te starten. U klikt in het HIS of HAPIS op een telefoonnummer, en de belopdracht wordt direct naar uw Vcare omgeving gestuurd: het toestel begint binnen te rinkelen en u ziet de uitgaande oproep ook net verschijnen in Vcare Operator.

Patiënt zoeken op basis van het telefoonnummer

Bij een inkomende oproep verschijnt er bij gebruikers rechts onder in beeld een pop-up met hierin het nummer van de beller. Indien dit nummer voorkomt in de database van Medicom of Hapicom, worden de gegevens ook direct in deze pop-up getoond. U ziet dan de naamsvermelding van de patiënt, de arts bij wie deze patiënt is ingeschreven, en de geboortedatum.

In de pop-up staan 3 knoppen: ‘Dossier’, ‘Agenda’ en ‘Patiënten’. Klikt u op ‘Dossier’, dan opent direct het patiëntendossier. Klikt u op ‘Agenda’, dan opent de agenda. In de agenda kunt u vervolgens een vrij tijdslot aanklikken, waarna de gegevens van de beller direct worden overgenomen. Zo kunt u snel en eenvoudig een afspraak inplannen. Direct een afspraak inplannen kan vanuit het dossier, als deze als eerste geopend is.

Indien u klikt op de knop ‘Patiënten’, dan worden alle patiënten getoond die gekoppeld zijn aan het telefoonnummer waarmee is gebeld. Als voorbeeld: bij een nummer dat samen gekoppeld is aan een woonverband, worden meerdere patiënten getoond. Hiermee kunnen eveneens de gegevens en informatie van de moeder worden weergegeven als zij belt voor haar dochter, of van een zorgverlener die belt voor één van de cliënten. Goed om te weten voor huisartsen is dat altijd de privacy wordt gewaarborgd van patiënten dankzij strikte ICT maatregelen.

Vraag aan bij Vcare

Vcare Integrator PharmaPartners highlights

Single sign-on
voor het telefoontoestel en Medicom/Hapicom

Click to dial
bellen vanuit Medicom/Hapicom

Patiënt zoeken
op basis van het telefoonnummer

Ontdek ook:
Operator

Uw receptioniste of assistente kan met deze webbased toepassing gesprekken vanaf de PC afhandelen voor uw klanten.

Lees meer hier
uw eigen online operator dankzij de software van vcare

Vcare applicaties