Interview met Annemiek Rutten, Customer Service Manager

werken bij Vcare - verhaal van annemiek

 

Onze collega Annemiek Rutten is sinds 2021 werkzaam bij Vcare. Ze doet dat in de rol van Customer Service Manager. Vanuit deze rol heeft ze nauw contact met onze klanten. In dit interview vertelt ze ons meer hierover.

Hoe bevalt het bij Vcare?                                                                                                                “Het is verfrissend om te werken in een omgeving waar eigen verantwoordelijkheid nemen én krijgen hoog in het vaandel staat. Bij Vcare gaat werken niet alleen om taken afvinken, maar om het omarmen van creatieve vrijheid en het vormgeven van mijn professionele pad. En dat past bij mij; vrijheid om mijn ideeën te uiten en initiatieven te nemen. In mijn avontuurlijke reis bij Vcare heb ik ontdekt dat werken niet alleen een verplichting is.

Misschien vraag je je af, waarom avontuurlijk? Ik kan je vertellen dat het na 25 jaar werken in de Hospitality branche, een heel avontuur is om over te schakelen naar een technische branche die zich richt op de zorgsector! Een avontuur waar ik mij graag nog lange tijd in begeef!”

Vrijheid om mijn ideeën  te uiten en initiatieven te nemen

Werken in de zorg heeft mij altijd erg aangesproken

Waarom heb je specifiek gekozen voor Vcare? / Wat sprak je aan?                            “Zoals gezegd was ik toe aan een nieuwe ontdekkingsreis. In deeltijd ging ik een opleiding volgen: ‘Bedrijfspsychologie & Coaching’ waarin ik erachter kwam dat het tijd was voor een heel andere richting. Werken in of voor de zorg heeft mij altijd erg aangesproken. Door mijn (toch wel) commerciële maar ook Hospitality achtergrond was ik op zoek naar een baan waarin ik een combinatie van commercie en consultancy kan vinden.

Als servicemanager bij Vcare kan ik mijn expertise inzetten om waardevolle oplossingen te bieden aan klanten, waar zij serieuze efficiency slagen mee kunnen maken. De software-oplossingen zijn direct van invloed op de communicatie en samenwerking binnen de zorg. Dit zorgt voor meer werkplezier op de werkvloer.  

Als servicemanager luister ik ook naar de behoeften van de eindgebruikers die helpen bij het creëren van oplossingen die echt waardevol zijn voor de zorgsector. Dit probeer ik te vertalen naar mijn technische collega’s, die hier een software-oplossing voor bedenken. Hoe gaaf is het dat je hier iets in kan betekenen? Ik word hier heel blij van!”

Wat onderscheidt Vcare (denk je) van andere werkgevers?                                                                                                “Ondanks dat het bedrijf ongeveer 50 medewerkers in dienst heeft, voelt het als een klein, ons-kent-ons bedrijf. Geen rangen en standen, iedereen doet waar die goed in is, en dat wordt gewaardeerd! Je krijgt de ruimte om te ontdekken waar je goed in bent, met de daarbij horende vrijheid.”

Hoe ziet een gemiddelde werkdag(week?) bij Vcare voor jou eruit?                              “Het is maandag. De ochtend begint met een heerlijke kop verse koffie en het delen van weekendverhalen met collega’s. Na deze gezellige start duik ik in mijn mailbox. Een groot deel van mijn ochtend besteed ik aan verschillende belletjes met klanten, en maak een doordachte offerte voor een huisartsenpost, die graag voor de triagistes een Noodscenario-training wil plannen.

Ik verheug me al op de lunch, want deze wordt iedere maandag door Vcare verzorgd. Tijdens de smakelijke maaltijd heb ik leuke gesprekken met collega’s van andere afdelingen. Na de lunch staat een afspraak op het programma. Ik vertrek naar een huisartsenpraktijk die onze expertise nodig heeft bij het upgraden van hun Vcare-mogelijkheden. Mijn consult geeft me de kans om mijn kennis te delen en waardevol advies te geven, wat me een gevoel van voldoening geeft.

Aan het einde van de afspraak wendt een assistente zich tot mij met vragen over een applicatie. Met genoeg tijd op de klok, bied ik mijn hulp aan en leg ik geduldig uit hoe ze het beste uit de software kan halen. Met een goed gevoel sluit ik mijn werkdag af en keer ik huiswaarts. Ik kijk uit naar morgen, waar een nieuwe werkdag wacht – het bezoeken van een aantal huisartsenposten in het westen voor een servicebezoek. Nu al zin in morgen!”

Mijn consult geeft me de kans om mijn kennis te delen en waardevol advies te geven, wat me een gevoel van voldoening geeft

Wat moeten toekomstige medewerkers écht weten?                                                                                                                  “Hoe gaaf is het om betrokken te zijn bij technologische innovatie binnen de gezondheidszorg? Het ontwikkelen van nieuwe tools en toepassingen om communicatie in de zorg te verbeteren, kan bijdragen aan de groei van technologische oplossingen in dit domein. En dat is wat Vcare doet! In een wereld waar werkgeluk vaak een zeldzame schat lijkt, heb ik mijn werkgeluk gevonden bij Vcare. Hier heb ik de vrijheid en krijg ik de mogelijkheid om te werken op een wijze die bij mij past.”

Enthousiast geworden van het verhaal van Annemiek en is werken bij Vcare ook wat voor jou? Neem dan snel een kijkje op onze vacaturepagina!