KPN kondigt beëindiging ISDN aan

Op zoek naar alternatieven? We informeren u graag!

Vanwege voortdurende innovatie bij KPN, veranderende klantwensen en een markt voor vaste telefonie die grotendeels is overgegaan naar VoIP, heeft KPN aangekondigd diverse PSTN- en ISDN-diensten per 01 september 2019 te beëindigen.

Het ISDN- en PSTN-netwerk biedt de traditionele mogelijkheid om meerdere telefoonaansluitingen op één lijn aan te sluiten. Deze diensten worden niet alleen voor telefonietoepassingen gebruikt, maar ook voor alarm-, fax- en pindiensten. Door de ontwikkelingen op het gebied van IP wordt er echter steeds minder gebruik gemaakt van ISDN en PSTN. Reden voor KPN om de genoemde diensten te beëindigen.

Door de beëindiging van ISDN en PSTN is het belangrijk om een alternatief zorgvuldig te overwegen, bijvoorbeeld IP-telefonie (ook wel VoIP genoemd). Dit is een manier van bellen, waarbij de traditioneel gescheiden spraak en data worden samengevoegd. Het transport van spraak en data vindt nu dus over 1 IP-netwerk plaats.

Vtel biedt, afhankelijk van uw specifieke situatie, de oplossing die écht bij uw organisatie past: High secure cloudtelefonie of ‘on premise’ telefooncentrales. Hierbij de voordelen van beide opties op een rijtje:

High secure cloudtelefonie
(Vcloud, Vcare)

  • Betrouwbaarheid van een gesloten netwerk
  • Keuze uit 12 modules die uw werkprocessen, technisch beheer en managementinformatie significant verbeteren
  • Geen hoge investeringen
  • Organisatorisch schaalbaar
  • Volledig in Nederland beheerd

On premise telefooncentrale (NEC)

  • Eenmalige investering
  • Uitgebreide systeemfunctionaliteit
  • Eenvoudig uitbreidbaar
  • Business ConneCT alles-in-1-suite
  • Vast-mobiel integratie

Om de overstap nu nog aantrekkelijker te maken heeft Vtel een speciale actie waarbij u profiteert van kortingen en besparingen. Geïnteresseerd? Ontdek onze 100% aanbieding of neem contact op via actie@vtel.nl.