Monitoren op afstand in de zorg
Veilig monitoren op afstand in de zorg dankzij Vcare
Met steeds minder mensen in de zorg, virusuitbraken en de toenemende vergrijzing neemt de druk op de zorg toe. Er moet dus verandering komen. In plaats van kijken naar de bestaande problemen, kijkt Vcare juist naar innovatieve oplossingen en technologieën waarmee zorg efficiënter geboden kan worden. Kortom, door het gebruik van slimme digitale zorgoplossingen. Denk bijvoorbeeld aan de opkomende domotica oplossingen of online werkplekken voor thuiswerkers. Onze communicatieoplossing bij Vcare connect is helemaal afgestemd op de wensen van zorginstellingen en professionals in Nederland, zodat zij de beste zorg op afstand kunnen bieden.
Wij hebben ondervonden dat de mate waarin zorgpersoneel snel en effectief kan werken, bepaald wordt door de gegeven zorg zelf. Kortom, de zorgverlener kan niet sneller werken dan het systeem waarmee hij of zij werkt. Daarom hebben wij onze oplossingen dusdanig ontwikkeld dat het uitvoeren van belangrijke verplichte zaken sneller en makkelijker is voor zorgverleners. Zo blijft er meer tijd over voor de behandelingen van patiënten. Denk aan administratieve handelingen en vastlegging van gegevens. Door slimmer te werken komt er meer tijd vrij om goede zorg te leveren.
Lees meer over e healthVereenvoudigen van digitale systemen
Het systeem van Vcare is heel eenvoudig te gebruiken en kan alleen door personeelsleden gebruikt worden, zodat er geen misbruik van het systeem gemaakt kan worden. Dit wordt gewaarborgd door strikte toegangsscheiding conform de ISO27001 en NEN7510.
Vcare connect zorgt ervoor dat werken in de zorg weer echt om de zorg gaat, zonder dat u uzelf moet verantwoorden wat u rond welke tijd aan het doen was. Het systeem zorgt ervoor dat administratieve zaken, zoals het documenteren van huisbezoeken of de toestand van patiënten, met slechts een aantal drukken op de knop afgehandeld kunnen worden. Voor veel zorgmedewerkers voelt het vaak alsof ze meer boekhouder dan arts of behandelaar zijn. De administratieve taken nemen soms meer tijd in beslag dan het bezoek aan de cliënt zelf.
Meer weten? Neem contact opHet monitoren van zorg op afstand met Vcare Video connect
Onze meest recente toevoeging in de vorm van Video connect helpt met het monitoren van zorg op afstand. Dit stelt u in staat tot het geven van e-consulten aan patiënten waar u ook maar bent. Dit gebeurd volledig veilig en het enige noodzakelijke is een internetverbinding. Vanuit uw eigen account kunt u een patiënt uitnodigen voor een beeldbelverbinding via een link in e-email of sms. De patiënt hoeft zelf niets te installeren op zijn of haar mobiel, tablet of computer. Na het openen van de link ontstaat automatisch een parallele communicatielijn waarbij telefoongesprek én videogesprek gescheiden zijn, maar gelijktijdig plaatsvinden. Zo blijft de telefoonverbinding altijd actief.
Alles wat tijdens het e-consult met een zorgverlener wordt behandeld, wordt enkel gedeeld met de twee gesprekspartners. Niemand kan dus zomaar bij deze informatie komen. Daardoor is het digitale gesprek even veilig als een gesprek op locatie, waardoor niemand zich zorgen hoeft te maken over de betrouwbaarheid of het uitlekken van privacygevoelige informatie.
Lees meer over veilig beeldbellenMaak kennis
met PIM
Inloggen met uw Persoonlijke Informatie Manager
Een beveiligde omgeving voor uw administratie, support,
rapportages en toegang tot uw Vcare-applicaties.
Volledig veilig en conform AVG
Een ander groot voordeel van Video connect is dat u automatisch voldoet aan de regels en wetten van de autoriteit persoonsgegevens (AVG) in Nederland. Zodoende kunnen behandelingen efficiënt en veilig gegeven worden. U bent geen tijd kwijt aan aanvullende handelingen of administratieve zaken. Vooral als zorginstelling of in de ouderenzorg met thuiswonende hulpbehoevenden is dit belangrijk. Kies daarom voor Vcare connect om uw behandelingen op de meest effectieve manier uit te kunnen voeren. Bovendien is dit alles binnen de richtlijnen van de AVG.
Onze innovatiepartners
Vcare Connect zorgt ervoor dat uw medische dossiers altijd op de juiste manier behouden kunnen worden. Hierdoor wordt het doorsturen van gegevens naar andere zorgprofessionals makkelijker en veiliger, bijvoorbeeld wanneer zij deze gegevens nodig hebben om de beste zorg te kunnen verlenen.
Maak een afspraak met onze adviseurs