Noodscenario oplossingen
Wat gebeurt er tijdens een noodscenario?
Zelfs in de digitale wereld van nu, kan het wel eens voorkomen dat er een storing is en je daardoor niet kunt bellen met de apotheek of dokter, terwijl je ze wél nodig hebt. Dit kan voor stress zorgen. Of erger nog…daarom zijn er voor dergelijke scenario’s oplossingen ontwikkeld, onder andere door Vcare.
Deze oplossingen voor zorgen ervoor dat een huisartsenpost of een apotheek altijd bereikbaar is, ook tijdens een storing. Dit geldt ook voor ziekenhuizen, bijvoorbeeld wanneer er een noodsituatie gevorderd moet worden. Natuurlijk zorgen instanties als deze ervoor dat ze zo min mogelijk kans hebben om slachtoffer te worden van zo’n situatie, maar de digitale wereld blijft bewegen en kan soms minder stabiel zijn.
Lees meer over e healthVeiligheidskundige tijdens noodscenario
Instanties moeten direct schakelen wanneer een storing plaatsvindt binnen het systeem. Deze storingen kunnen van alles zijn. Stroomstoringen en antennestoringen kunnen allebei een oorzaak zijn van een nood scenario. Tijdens een noodgeval kijken instanties naar andere mogelijkheden om toch bereikbaar te blijven, en zo te kunnen communiceren met de buitenwereld.
Veiligheidsdeskundigen stellen een bepaalde procedure op die alle werknemers van zorginstanties volgen. Hierdoor kunnen zij tijdens noodscenario toch succesvol opereren en dat zonder tijdsverlies. Zo kunnen zij zo snel mogelijk verder met de nodige werkzaamheden. Deze veiligheidsdeskundigen zijn een cruciale factor in het overschakelen naar een modus waarin de handelingen weer op gang kunnen komen. Zij zorgen voor een overzichtelijke structuur die indirect zorgt voor efficiëntie en duidelijkheid voor werknemers en patiënten.
Stel uw vraag aan ons teamDe zekerheid van bereikbaar blijven
Organisaties, zorginstanties en veiligheidsdeskundigen weten hoe belangrijk het is om zekerheid te bieden en om bereikbaar te zijn, vooral tijdens calamiteiten. Door veiligheid en kwaliteit te bieden kunnen zij de service waarborgen en blijven zorginstanties altijd bereikbaar. Bij Vcare weten we als geen ander hoe belangrijk het is om in de zorg controle te hebben over uw bereikbaarheid en privacy. Middels zorgvuldigheid, kwaliteit en maatwerk waarborgen wij de communicatie tussen zorginstanties en patiënten.
Lees meer over veilig beeldbellenKrijg hulp bij noodscenario
Maak kennis
met PIM
Inloggen met uw Persoonlijke Informatie Manager
Een beveiligde omgeving voor uw administratie, support,
rapportages en toegang tot uw Vcare-applicaties.
Cruciale aspecten tijdens noodscenario
Bij een noodgeval moeten de verantwoordelijken op veel verschillende aspecten tegelijkertijd letten en snel kunnen handelen en schakelen. De meest cruciale aspecten moeten goed in kaart worden gebracht om zo dan succesvol door noodscenario te kunnen bewegen. Vcare zorgt voor optimale verbindingen tussen doktoren, apotheken, ziekenhuizen en patiënten.
Onze innovatiepartners
Tijdens een noodsituatie is het van belang dat er een plan van aanpak is voor de procedures en de taken daaromheen. Kwaliteit is cruciaal, evenals een stevige fundering om op terug te vallen, en zorgt voor efficiëntie en effectiviteit rondom een potentieel calamiteit. Onze experts zijn voorbereid en weten wat zij moeten doen om het plan van aanpak gericht op te stellen.Gelukkig komt het niet vaak voor dat organisaties met een noodscenario te maken krijgen, maar het is zeker niet uit den boze want het heeft wel eens plaatsgevonden. Daarom is het altijd belangrijk om voorbereid te zijn op een noodgeval. Laat Vcare met u meedenken. Uw communicatie is onze zorg.
Vraag het onze adviseurs