Doel
Op zoek naar een nieuw communicatieplatform om rust te creëren voor de triagisten
Overstappen naar een nieuw communicatieplatform kan best ingewikkeld zijn. Recent is Huisartsenpost Midden-Holland (HAP MH) overgestapt naar het Vcare platform. Wij spraken met Marjolijne Hanegraaf, directeur Zorg van de HAP MH over de ervaringen met de overstap en de eerste indruk van Vcare.
“Vcare doet wat het moet doen” stelt Marjolijne vast. “Wij hebben regelmatige piekdrukte, dat was een van de redenen om voor Vcare te kiezen. Met Vcare en de Call back functionaliteit kunnen we rust creëren voor onze triagisten. Toen we ons verdiepten in Vcare bleken er nog meer voordelen te zijn, zoals de beeldzorg via Video connect. Omdat alles logisch met elkaar is geïntegreerd werkt het intuïtief.
“De mogelijkheden die we in de toekomst kunnen gebruiken zijn ook redenen om voor Vcare te kiezen.”
De overstap naar Vcare verliep vloeiend en hebben we als positief ervaren. Op de dag van de overstap is het Vcare team tot 19:00 gebleven om ons te helpen met het starten van onze dienst en om extra instructie te geven. De vooraf gegeven instructie en scholing waren ook prettig. Hierin kwam het gebruik van de headsets niet naar voren dus heeft het Vcare team dit direct behandeld toen onze dienst begon. Na een paar weken werken zijn er nog enkele punten die afgerond dienen te worden maar daar wordt aan gewerkt.
“Alles van Vcare is logisch aan elkaar gekoppeld.”
Van iedereen hoor ik terug dat het werken met Vcare prettig is. Dat is echt heel fijn. Ik zou Vcare aanraden. De mogelijkheden die we in de toekomst kunnen gebruiken zijn ook redenen om voor Vcare te kiezen.”