‘Ook doktersassistentes en triagistes kunnen thuiswerken’

Sinds de uitbraak van het nieuwe coronavirus, COVID-19, in Nederland, zien wij dat het telefoonverkeer naar zorginstanties fors is toegenomen.

Ook nu tijdens deze 4e golf staan zorgorganisaties extra onder druk. Naast de hoge werkdruk heeft u ook te kampen met minder werkkracht: collega’s die symptomen hebben moeten in thuisquarantaine blijven.

Gelukkig kunnen assistentes en triagistes ook thuiswerken. Zo kunnen zij thuis gebruik maken van het Vcare platform en Video connect om uw patiënt verder te helpen.

Informatie aanvragen

Welke aanpassingen kunt u doen in uw communicatieproces om de stroom aan zorgvragen beter aan te kunnen en tegelijk uw medewerkers beschermen tegen het coronavirus?

zorg oplossingen tijdens coronavirus uitbraak
Video connect

Beeldzorg

Met Video connect kunt u eenvoudig en veilig een beeldverbinding maken met de patiënt. U kunt zo de situatie van de patiënt beter inschatten zonder dat er een fysieke ontmoeting nodig is. Uw patiënt hoeft niets te downloaden.

Lees meer

Thuiswerken in de zorg voor triagistes en assistentes

Het kan voorkomen dat uw post, praktijk of afdeling tijdelijk gesloten wordt of dat het wenselijk is dat mensen thuis werken (bijvoorbeeld als zij klachten hebben en binnen moeten blijven, of om ze te beschermen tegen besmetting). Ook hierin bieden wij uiteraard een oplossing. Vcare kan u helpen thuis een werkplek in te richten, waardoor u gesprekken op de reguliere manier kunt opnemen uit de wachtrijen en doorverbinden.

Wilt u gebruikmaken van onze mogelijkheden voor thuiswerken in de zorg? Neemt u dan contact met ons op via 088 4 800 900 of via info@oud.vcareconnect.nl.

verbinding tussen telefonie en uw HIS systeem

Een thuiswerkplek met een vast toestel

Vast-mobiel-integratie

Vcare Mobile connect

Vast-mobiel-integratie

Vcare Softphone

Thuiswerkplek met een vast toestel

Vast toestel 

Deze oplossing is het meest praktisch, aangezien u vanuit huis gebruikmaakt van een vast toestel, zoals u mogelijk ook op het werk gebruikt.

De werkplek wordt thuis, of elders, volledig ingericht zoals een reguliere werkplek in de dagpraktijk of op de huisartsenpost.

Voordelen

  • Bij het computerscherm maakt u gebruik van een vaste telefoon, net als in uw normale werksituatie
  • U houdt inzicht in uw telefonieverkeer en de gespreksafhandeling via Vcare Operator
  • Een comfortabele oplossing: u kunt met een vast toestel en eventueel een headset bellen zoals u dat gewend bent

U heeft nodig

  • Een vast toestel voor thuis met adaptor
  • Een UTP-kabel voor het toestel naar uw router met internetverbinding
  • Een computer of laptop voor het gebruik van Vcare Operator

Vast-mobiel-integratie: Vcare Mobile connect

Vcare Mobile connect 

Hierbij werkt u met een Mobile connect oplossing waarmee u vanuit huis, met een mobiel toestel, oproepen kunt opnemen en doorverbinden zoals op een vast toestel. Uiteraard kunt u hierbij de webbased communicatie-applicatie Vcare Operator blijven gebruiken voor een actueel inzicht in het telefonieverkeer en het afhandelen van gesprekken.

Voordelen

  • U heeft een vaste verbinding op mobiele telefoon, geïntegreerd in het Vcare platform
  • Ondanks dat u op een andere locatie werkt, bent u bereikbaar zoals gebruikelijk, ook via het reguliere telefoonnummer

U heeft nodig

  • Een eenvoudig mobiele telefoon met een geïntegreerde simkaart: bijvoorbeeld Nokia 3.4
  • Eventueel een computer of laptop bij het gebruiken van Vcare Operator

Vast-mobiel-integratie: Vcare Softphone

Vcare Softphone

U werkt met de Vcare applicatie Softphone. Ook deze oplossing werkt als een soort vast-mobiel-integratie, waarmee u vanaf uw Softphone applicatie, die u installeert op uw mobiele telefoon, oproepen kunt beantwoorden en doorverbinden zoals op een vast toestel. Ook hierbij kunt u uiteraard Vcare Operator gebruiken voor een actueel inzicht in het telefonieverkeer en het afhandelen van telefoongesprekken.

Voordelen

  • U bent op uw mobiele telefoon bereikbaar zoals op uw vaste toestel, terwijl het privé en zakelijke telefonieverkeer duidelijk gescheiden blijven
  • U heeft enkel WiFi- of een mobiele internetverbinding nodig
  • Ondanks dat u op een externe locatie werkt, bent u bereikbaar zoals gebruikelijk, ook via het reguliere telefoonnummer

U heeft nodig

  • Een mobiele telefoon met data-abonnement
  • De applicatie Vcare Softphone
  • Eventueel een computer of laptop voor het gebruik van Vcare Operator
video connect voor snelle beeldverbinding met de patiënt

Aangepaste meldtekst

Telefonische drukte ondervangen

De cijfers liegen niet: er zijn forse toenames te zien in het telefonieverkeer bij zorgverlenende organisaties, zoals huisartsenposten en huisartsenpraktijken. Om zo efficiënt mogelijk om te gaan met het toenemende telefonieverkeer, staat Vcare ook hierin voor u klaar.

Veel mensen bellen uit voorzorg of om informatie over het virus te krijgen. Om deze groep bellers van de benodigde informatie te voorzien, kunnen wij aanvullende informatie bieden in het keuzemenu. De beller wordt dan de optie geboden een informatieve meldtekst over het virus te beluisteren.

Wilt u uw meldtekst aanpassen?
Als klant bij Vcare kunt u dit eenvoudig aanvragen via uw Support Manager in het klantportaal PIM

Vragen? Advies?

Neem contact met ons op via 088 4 800 900 of via info@oud.vcareconnect.nl

Vcare applicaties