Door toenemende drukte bij huisartsenpraktijken en -posten ontstaan aan de telefoon vaak lange wachttijden. Recent meldde eerstelijns branchevereniging InEen in het NOS journaal dat in maar liefst 75% van de niet urgente gevallen patiënten bij hun huisartsenpost 2 minuten of langer moeten wachten voor ze te woord worden gestaan*. Patiënten raken geïrriteerd, medewerkers ervaren een hoge werkdruk en artsen en managers zien dat zij niet langer kunnen voldoen aan de gestelde bereikbaarheidsrichtlijnen.
Betere prestaties en hogere tevredenheid door automatisch terugbellen.
Vcare Call back kan hier een belangrijke bijdrage leveren. Onze nieuwe plannings- en terugbelmodule binnen de high secure Vcare telefonieomgeving berekent op basis van de beschikbare capaciteit, het aantal gevoerde gesprekken en de gespreksduur wat de gemiddelde wachttijd is en biedt de patiënt vervolgens het alternatief om op een later tijdstip te worden teruggebeld. Zo worden pieken teruggedrongen en de gesprekken beter verdeeld.
Het resultaat: een hogere patiënttevredenheid, een rustigere werkomgeving, een efficiëntere benutting van uw capaciteit en een verbetering van uw interne en externe service levels.
Vcare Call back is voor dagpraktijken, huisartsenposten en verpleeg- en verzorgingsinstellingen vanaf januari a.s. beschikbaar en kan nu reeds worden besteld. Klik hier meer over deze applicatie.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw account manager of e-mailen naar verkoop@vtel.nl.
* Bron: Nos Journaal 3-9-2017: huisartsenposten raken overbelast