Overzicht
Organisatie: Cosis
Website: www.cosis.nu
Aantal locaties: 250+
Verzorgingsgebied: provincies Groningen en Drenthe
Doel
Het bereiken van een integrale uniforme manier van bereikbaarheid
De kracht van samen geldt nu ook voor de telefonische bereikbaarheid
Cosis is een stichting met daaronder de merken Promens Care en NOVO. Cosis helpt mensen met een verstandelijke en/of psychische beperking grip te krijgen op het leven.
Na het aangaan van de samenwerking tussen Promens Care en NOVO werd al snel duidelijk dat er behoefte was aan een integrale uniforme manier van bereikbaarheid. De bereikbaarheid van de verschillende locaties kwam niet voldoende overeen met de kwaliteitseisen van de verleende zorg en begeleiding. De wirwar aan verschillende leveranciers, verouderde telefonieoplossingen met weinig functionaliteiten en het regelmatig ondervinden van storingen waren reden voor Cosis om op zoek te gaan naar een overkoepelend telefonieplatform.
Antonio Bonetta, Manager Cosis Service Centrum:
Bij het zoeken naar de juiste partner voor de herinrichting van onze telefonische bereikbaarheid hadden we een duidelijke visie voor ogen. Het nieuwe systeem moet als 1 omgeving functioneren, een betere bereikbaarheid garanderen, meer functionaliteiten bieden, een bewezen oplossing in de zorg zijn en een duidelijke kostenbesparing met zich meebrengen. Tevens moet het voldoen aan de huidige stand van de technische ontwikkelingen maar ook goed kunnen anticiperen op de snelle ontwikkelingen in de technologische markt. Met de oplossing van Vcare krijgen we naast dit alles ook meer structuur, een nog betere veiligheid en uitgebreide rapportage.
Antonio Bonetta, Manager Cosis Service Centrum:
Met de oplossing van Vcare krijgen we naast dit alles ook meer structuur, een nog betere veiligheid en uitgebreide rapportage.
Om de veiligheid en de bereikbaarheid van het telefonieverkeer te garanderen zal Vcare een apart spraaknetwerk van E-zorg inrichten. Daarnaast worden alle (>240) locaties geïntegreerd in het Vcare telefonieplatform. De 2 hoofdlocaties in Assen en Groningen worden ingericht als Integrale Receptie, zij vormen het vangnet van de bereikbaarheid van Cosis. Inkomende oproepen bij locaties die niet beantwoord kunnen worden, komen automatisch bij deze Integrale Recepties terecht.
Ook worden er verschillende Vcare-applicaties in gebruik genomen, zoals de Vcare Bereikbaarheidsdienst en Vcare Scheduler. Met deze applicaties worden oproepen die binnenkomen op onbemande locaties, via een automatische schakeling doorgezet naar het mobiele nummer van de dienstdoende medewerker. De Vcare Reporter geeft uitgebreide rapportages over het telefonieverkeer waardoor Cosis de bezetting en activiteiten van zijn medewerkers, kantoren en zorglocaties kan meten en optimaliseren.
Gerard Olde Olthof, Founder Vcare:
Wij zijn uitermate opgetogen over de Vcare-implementatie bij Cosis. Optimale telefonische bereikbaarheid in de zorg is vandaag een absolute must om dichter bij de cliënt of patiënt te staan. Meer dan de helft van alle huisartsenposten, honderden huisartsenpraktijken en gezondheidscentra vertrouwen hun telefonische bereikbaarheid aan Vcare toe. Daarom weten we bij Vcare heel goed wat er in de zorgmarkt speelt, we staan niet stil en blijven zoeken naar innovatieve oplossingen. De samenwerking met Cosis is daar een duidelijk bewijs van, de implementatie is nog maar pas gestart maar we zijn nu al in bespreking voor verdere uitbreiding met meer applicaties en het ontwikkelen van nieuwe integraties.
Na de volledige migratie naar het Vcare telefonieplatform beschikt Cosis over:
- Toegenomen bereikbaarheid, zowel intern als extern;
- Centraal ingerichte omgeving met hoge beschikbaarheid;
- 24×7 en 365 dagen per jaar regie over bereikbaarheid op alle telefoonnummers;
- Locaties kunnen elkaar overnemen en/of terugschakelen naar receptie. Geen in-bezet-situatie op locatie meer;
- Alle toestellen binnen de gehele organisatie bereikbaar;
- Terugval scenario’s in noodsituaties in te richten;
- Rapportage over (inzage in) bereikbaarheid op locatie;
- Eenvoudige werking en aanpassing van af- en aanwezigheid;
- Geautomatiseerde oplossing voor bereikbaarheid van calamiteitennummers;
- Integratie met mobiel (app);
- Functionaliteit beschikbaar voor alle toestellen (ook dagzorg en buurtlocaties);
- Functionaliteiten beschikbaar, bijvoorbeeld: wachtrij, tekstbandjes, keuzemenu, doorschakeling naar receptie;
- Kostenbesparing door opruimen traditionele ISDN-lijnen