Wat als…

..het niet gaat om de techniek maar
om wat techniek voor mensen kan doen

Als communicatiepartner weet je nooit precies met welke toekomstscenario’s je te maken gaat krijgen. Wel is het belangrijk om alle opties open te houden, en in samenwerking met de zorg te kijken naar mogelijkheden en uitdagingen. Zo kunnen we ervoor zorgen dat techniek echt een ondersteunende functie gaat dienen. Niet enkel innoveren puur om het innoveren, maar focussen op het ontwikkelen van mensgerichte technieken die de zorg ontlasten en ondersteunen. Het draait immers niet om de techniek, maar om wat de techniek voor mensen kan doen.

Met deze achterliggende gedachte wil Vcare ook in 2021 een verbindende factor zijn. Niet alleen tussen patiënt en zorgverlener, maar ook tussen zorgsectoren. Enkel wanneer we goed luisteren en een open houding aannemen, kunnen we van elkaar leren en de zorg in Nederland verbeteren. Daarom zijn wij altijd alert op nieuwe ontwikkelingen binnen de zorgmarkt, en kijken wij verder dan de techniek alleen. Iedereen in Nederland is immers patiënt, en iedereen wil de best mogelijke zorg. Dat is en blijft dé motivatie voor ons werk.

Lees hieronder meer over wat techniek voor mensen kan doen…

“Focussen op het ontwikkelen van mensgerichte technieken die de zorg ontlasten en ondersteunen.”

De toekomst van de ANW-zorg

Nu alle schijnwerpers op Covid-19 staan, lijkt het vraagstuk ‘spoedzorg’ haast minder urgent. Maar achter de schermen, in het land en in de regio, gebeurt van alles om misschien wel het grootste knelpunt in de huisartsenzorg op te lossen. Van geleerde lessen in coronatijd tot de VWS-houtskoolschets: hoe de spoedzorg van de toekomst vorm begint te krijgen. Spoed is niet alleen spoed, spoed is vooral: samen.

Download het hele artikel

BRON: lhv.nl

innovatie in de zorg
Video connect- éénzijdig of tweezijdig beeld

Huisartsenpraktijken willen ook na corona standaard ‘zorg op afstand’ kunnen aanbieden

Het overgrote deel van de huisartsenpraktijken wil ook na de coronacrisis meer gebruikmaken van tools en werkwijzen die ‘zorg op afstand’ faciliteren, zoals beeldbellen.

We staan voor grote uitdagingen binnen de gezondheidszorg.

Naast de bekende demografische veranderingen, zoals vergrijzing en bevolkingsgroei, heeft de zorg ook te maken met een heuse cultuurclash: enerzijds verwacht de patiënt dat de staat voor ons zorgt -de verzorgingsstaat heeft ons dit met de paplepel ingegoten- anderzijds gedraagt de patiënt zich als consument, want wie betaalt, bepaalt, zo vindt hij.

Om het communicatieproces te optimaliseren en ‘consumentenproof’ te maken, is het noodzakelijk om nieuwe technieken te omarmen.

Enkel telefonie, het belangrijkste communicatiemedium tussen patiënt en zorgverlener, is niet meer genoeg. De drukte op callcenters blijft toenemen, maar de piekbelastingen zijn vaak niet op te vangen door een vermeerdering van het personeel, simpelweg omdat hier geen budgetten voor zijn.

Lees meer over #zorghonger

I N S P I R A T I E

Humanification.
Go DIGITAL, STAY HUMAN

Connecting the dots that predict the future of humanity. How technology will advance humanity towards a more meaningful and purposeful future.

Christian Kromme

Integratie en samenwerking

Er bestaan ontelbare zorgapplicaties die het communicatieproces kunnen ondersteunen, echter opereren deze vaak los van elkaar, waardoor ze niet de gewenste impact hebben.

De zorg moet waken over de toekomstbestendigheid van nieuw te implementeren technieken: technieken die veilig zijn, maar ook technieken die samenwerken.

Een voorbeeld is een integratie van de telefonieomgeving met applicaties voor numerieke invoer, een automatische kalendersturing voor waarnemingen of zelfs een volledige integratie in het informatiesysteem zodat het patiëntendossier meteen in beeld komt bij een inkomende oproep.

Meer over Vcare integrator

Als je met één klik het juiste dossier voor je ziet, als je geen fouten maakt omdat je geen gegevens moet overtypen, dan realiseer je die efficiency die we steeds meer nodig hebben.

Marc Spruit, huisarts en voorzitter van de ICT-commissie binnen Alphen op één Lijn, over het gebruik van Vcare Integrator

“Met Vcare hebben we een platform van modules die met elkaar kunnen praten. Je wilt als post zo min mogelijk verschillende modules, omdat je een hulpvraag niet vanuit vijf verschillende systemen wilt behandelen. Dat is voor ons het voordeel van een geïntegreerd systeem.”

Geramé Wagemakers
Huisartsenposten Midden-Brabant

maak de stap naar online huisarts met vcare en ons zorgportaal
Google integratie SSO met Vcare connect
microsoft Teams integrator

Dankzij deze integratie kunt u gebruik maken van alle beschikbare functionaliteiten van het veilige Vcare platform en de samenwerkingstools die Microsoft Teams te bieden heeft, binnen één omgeving.

Lees verder
Google-integrator met Vcare connect
Google sso integrator

Dankzij deze nieuwe single sign-on inlogkoppeling kunt u gemakkelijk gebruikmaken van zowel uw Vcare als uw Google inloggegevens, maar hoeft u slechts in één omgeving in te loggen.

Lees verder
vcare integrator uitgelegd

Onze adviseurs geven graag concreet antwoord op uw vragen over communicatieoplossingen in de zorg.

Contact

Onze applicaties: welke passen bij uw organisatie?

uw eigen online operator dankzij de software van vcare
banner vcare call back
vcare integrator applicatie voor HIS en HAPIS
Naast uw telefoongesprek snel een beeldverbinding opzetten
vcare call back applicatie
vcare pharma herhaalrecepten
slider softphone pagina vcare
opneme telefoongesprek conform bewaarplicht met vcare recorder
veilige opname van een telefoongesprek bij Vcare
gerichte managementinformatie en stuurinformatie krijgen dankzij een handige dashboard
vcare scheduler app
vcare redirect software
vdare walldisplay applicatie
vcare faxservice applicatie
SMS Service voor automatische notificatie